+36 20 377 7266 42@szabogabor.hu
Oldal kiválasztása

Biztosan Te is olvastál már könyvet a tervezésről, esetleg jártál ilyen tréningen. Ezek alapüzenete rendszerint abban összegezhető, hogy jaj Neked, ha nincsenek kristálytiszta és világos terveid a jövőre vonatkozólag. Aki igazán sikeres akar lenni, annak tudnia kell, hova, merre tart, nála a quo vadis nem kérdés. Ennek némileg ellentmond, hogy az általam ismert sikeres vállalkozók döntő többségének lövése nem volt arról, hova akar eljutni, amikor vállalkozni kezdett, csak próbált boldogulni valahogyan, de ezt most hagyjuk. Illetve ne hagyjuk, csak tegyük el későbbre. Van itt viszont még valami.

LÉTRÁVAL AZ EMELETRE? UGYAN MÁR!

Pár hónapja porzott a hírtől a sajtó, miszerint a Dubai tűzoltóknál bevezették a Jetpacket. Egy olyan szerkezetről van szó, amit a tűzoltó hátára erősítenek és – most kapaszkodj – amivel a tűzoltó tud repülni. Nyilván nem Párizs és New York között, arra viszont tökéletesen alkalmas, hogy olyan helyeket is elérjenek így, ahova már létrával nem tudnak feljutni. Azért ezt most képzeljük el egy pillanatra! Mondjuk nem lesz nehéz, filmben már láttunk hasonlót. Csak épp ez a valóság. Nem ábránd, nem terv, nem prototípus – működik. Használják. És ez csak egy kiragadott példa. Mert itt van a 360 fokban rögzítő kamera, itt van a virtuális valóság, itt van a mesterséges intelligencia, itt vannak a robotok. A megfelelő igeidőt használtam, nem itt lesznek, itt vannak. De mi köze mindennek a cégedhez? Akkor most kanyarodjunk vissza a címben feltett kérdéshez!

HOGY FOG KINÉZNI A CÉGED 10 ÉV MÚLVA?

Tájékozott, józanul gondolkodó vezető erre a kérdésre csak egyféle választ adhat: fogalmam sincs. Teljesen mindegy, hogy a szigorú tekintetű tervezőguruknak mennyire akad össze a szemöldöke, ez a realitás. Senki nem tudja, mi lesz 10 év múlva. És ezt most nem úgy értem, hogy a jövőt nem lehet pontosan kiszámítani. Úgy értem, hogy a világ nem egyszerűen változik, hanem egyre gyorsabban változik. A szakemberek szerint az életünk 2000 és 2015 között annyit változott, mint az egész XX. században. De az igazán durva az, hogy 2015 és 2022 között ugyanekkora lesz a változás. Vagyis már csak 7 évre lesz szükség annyi változáshoz, amihez korábban 15 év kellett, még korábban pedig 100. Óvatos becslések szerint a XXI. században 1000-szer annyit fog változni a világ, mint a XX. században. Pár éve a Facebook a fiatalok játékszerének tűnt, ma a legtöbb kkv első számú hirdetési platformja. 2007-ben az iPhone csak egy lenyűgöző kütyü volt, ma okostelefon nélkül elképzelhetetlen az élet. Nem is olyan régen az internet csak egy hasznos extra volt a vállalkozás számára, ma a pénztárgépek sem működnek nélküle.

FELEJTSÜK EL A TERVEZÉST?

Azért ne. Az embernek is, a vállalkozásnak is szüksége van célokra. Célokat pedig úgy lehet elérni, ha megtervezzük az elérésüket. Oké, nem csak így lehet, de ez a hatékonyabb és gazdaságosabb út. Amire igazából szeretném kifuttatni a gondolatmenetet, az két dolog. Az egyik, hogy bármennyire is precízen tervezted meg a jövőt, egy GPS egykedvűségével kell hajlandónak lenned az újratervezésre.