Az innováció egyike azoknak a mágikus kifejezéseknek, amelyek tucatjával találhatók meg a gazdaság területén. Mivel maga a szó is különleges (sörözés vagy meccsnézés közben ritkán dobálózunk vele), ezért hajlamosak vagyunk arra gondolni, hogy a tevékenység, amit takar, szintén különleges. Mint a folyamatmenedzsment vagy épp a marketing. Ha vállalkozó vagy, mindhármat csinálod. Az más kérdés, hogy mennyire jól vagy tudatosan.
Az innováció egyszerűen újítást vagy megújulást jelent. És sokkal inkább szemléletmód, mintsem tevékenység. Aki fogékony az innovációra, az folyamatosan keresi a megújulás lehetőségét minden területen. De hogy az újításra irányuló szándék ne váljon se görcsössé, se öncélúvá, hadd javasoljak valamit! Cseréld le az “újítás” szót “jobbításra”! Azt keresd folyamatosan, hol és min tudsz jobbítani! Ettől leszel igazán innovatív.
És még valami. Amikor innovációról beszélünk, hajlamosak vagyunk nagy dolgokra gondolni. Mint amikor az érintőképernyős telefonok felváltották a nyomógombosakat. Az ilyen fejlődés valóban látványos, de ritka. A hétköznapi innováció a részletek szintjén zajlik. Amikor egy picit javítasz ezen, aztán azon, majd amazon. Önmagában talán egyik sem tűnik jelentősnek. De az apróságok összeadódnak. Semmi sem túl kicsi vagy túl jelentéktelen ahhoz, hogy ne legyen érdemes javítani rajta.
Az innováció néha valóban feltalálást jelent. De többször jelent tökéletesítést. A világnak pedig sokkal nagyobb szüksége van a jobbra, mint az újabbra.